Khamis, 28 Mac 2013

Resepi Almond Florentine


Assalammualaikum...
Panas betul cuaca hari ni...walaupun cuaca panas semangat nak membuat almond florentine tetap ku gagahi....senang juga nak buat rupanyer...


Resepi ni simple tapi sedap... kalau nak beli  tentu mahal giler....
so yang nk buat sendiri meh sini Noor nak bagi resepi....


Resepi Almond Florentine

300gm serbuk Florenta
500gm badam slice
250gm kuaci hijau
3 tsp bijan putih
3 tsp bijan hitam

Cara caranya.
1. panaskan oven180 C
2. Satukan kesemua bahan 
3. lapik dulang dengan kertas minyak dan ambil adunan tu sedikit dan ratakan seperti dalam gambar diatas... jangan terlalu tebal...
4. bakar sehingga kekuningan (badam nampak kekuningan)
5. Angkat dan terus potong menggunakan pemotong pizza "panas panas"
6. sejukkan dan patahkan almond tu kemudian simpan di bekas kedap udara ...


Bagi yang tidak pernah lihat tepung tu pic ada kat atas yer...
soory yer Watie pinjam pic awak heheheh....


so jom makan hehehehhe...

















thank you.,pliz like :)

2 Budak budak comel Komen :

may agumo berkata...

salam kenal..
ini lah yg kucari2.. gambar 'miss' florenta.. skrg dah tau.. sng sikit kerja mencari kat kedai bakeri.. hehe.. thanks ya..

♥Noorayub♥ berkata...

@may agumo
Salam Kenal...
Resepi yang paling mudah... selamat mencuba yer...